Wie zijn wij?
Over AURYN
De naam van een school zegt iets over haar identiteit, dus we vonden het belangrijk om er grondig mee bezig te zijn. Dankbaar hebben we gebruik gemaakt van de (geschonken!) begeleiding van Arjan Verschuur, ervaren procesbegeleider. Een hele dag mochten we op een prachtige plek in de Achterhoek zijn. We hebben op de ‘Hof van Moeder Aarde’ bij een vuurtje gezeten, hebben gestoeid en geanalyseerd, gewikt en gewogen, zijn in stilte gewandeld… en hebben na een aantal nachtjes slapen een keuze gemaakt, die door iedereen gedragen werd: AURYN [uitspraak: Aurien].
We begonnen onze zoektocht met het verzamelen van eigenschappen en kenmerken die we belangrijk vonden voor de nieuwe school. Aansluitend legden we deze op volgorde, met de vraag: welk kenmerk is voorwaarde en daarmee dienend voor andere kenmerken. Zo ontstond langzaam een beeld – fysiek op papier, maar door het delen ook innerlijk in iedereen van ons.
Lees meer
Er ontstonden drie gebieden:
- Bovenaan staat het gebied dat we het kind gunnen en mee willen geven: groei, ontwikkeling, zelfvertrouwen, schoonheid, glans etc.
- In het midden gaat het erom hoe we het doen en wat we nodig hebben om het gebied daarboven te verwezenlijken: moed, autonomie en samen scholen en ontwikkelen om met vuur, passie, enthousiasme en fantasie een transformatie in het onderwijs tot stand te brengen. Helpend daarin zijn ook tijd en rust en het leven met de seizoenen/de natuur.
- Onderaan staat het derde gebied, het gebied wat een beetje onder de aarde verscholen is en snel als vanzelfsprekend wordt beschouwd, maar wel van essentieel belang is: openheid in luisteren en spreken, spiritualiteit, verbinding, aandacht, veilige bedding en gedragenheid.
Na een individuele wandeling in stilte vertelden we aan elkaar welke namen vanuit de vastgestelde elementen en kwaliteiten van de school bij iedereen naar boven waren gekomen. De naam Auryn boeide ons allemaal vanuit verschillende redenen:
In het boek ‘Het oneindige verhaal’ van Michael Ende neemt het amulet Auryn een bijzondere rol in. Auryn heeft op de achterkant het opschrift: “Doe wat je wilt”. De drager van Auryn kan alles in vervulling laten gaan, wat hij wil. De misvatting schuilt in het idee datgene te wensen wat men wenst, verlangt en graag wil (hebben), terwijl het erom gaat erachter te komen wat men werkelijk of wezenlijk wil. In de loop van het verhaal wordt duidelijk dat wat aanvankelijk makkelijk leek één van de moeilijkste taken in het leven blijkt te zijn.
Als school zien we het als een centrale opgave om de wilskracht van de kinderen te stimuleren, opdat ze hun doel in het leven kunnen herkennen en bereiken.
Auryn draag de ‘AU’ in zich, het scheikundige symbool voor het element goud. Goud als symbool voor de zon, de bron van het leven. Goud als symbool voor het bijzondere, het waardevolle, de essentie die je nastreeft in het leven.
Auryn als verbinding met de drie bovengenoemde gebieden: Goud heeft de glans en de schoonheid uit het eerste gebied. Voor ons is het ook verbonden met de passie, de fantasie en de transformatie uit het tweede gebied. In het derde gebied ontstaat het goud wanneer je dit gebied ziet als de aarde. Hierin werken de waarneembare én niet waarneembare elementen aan het goud en zo hopen wij dat deze elementen ook zullen zorgen voor de kinderen, voor het team en voor de school als gemeenschap.
Samenvattend kun je Auryn zien als de alomvattende naam voor alles wat we het kind wensen, alles wat we nodig hebben om dit te verwezenlijken en de niet waarneembare krachten die de kinderen, ouders en leerkrachten begeleiden en de school zullen gaan omhullen met een glans.
Het college schooljaar 2025/26

Bovenste rij:
| Harrie Stokkel |
Toezichthoudende bestuurder en personeelsadministratie |
| Vera Waardenburg |
Kleuterleerkracht |
| Marre Bouwhuis |
Klassenleerkracht klas 5 |
| Roos Tibben (achter) |
Kleuterleerkracht en dagelijkse leiding |
| Laura Koelmans |
Klassenleerkracht klas 4 |
| Kevin Teunissen |
Conciërge |
Middelste rij:
| Saskia Spliet |
Klassenleerkracht klas 2 |
| Marie van Overbeeke |
Klassenleerkracht klas 1 en dagelijkse leiding |
| Bianca de Ruiter |
Kleuterleerkracht |
| Loes Klinge |
Schoolarts |
| Kim van den Berg |
Klassenleerkracht klas 3 |
| Yvette van Eerten |
Coach & Intern begeleider |
| Anneke Reemer |
Leerkracht klas 4 & 5 |
Onderste rij:
| Marleen de Wit |
Kleuterleerkracht |
| Sjanna de Waal |
Remedial teacher & administratie |
| Rhea Vincent |
Intern begeleider |
| Vera Dikkers |
Leerkracht |
| Rick Tuinman |
Spel & beweging en gym |
| Niet aanwezig op foto |
Teun de Leeuw (muziek) en Hanneke van Grol (euritmie) |